A dalok mögött

2023.06.17
A dalok mögött mindig történetek, megtapasztalások, felismerések, lelki élmények voltak. Most az első album anyagok kapcsán írok néhány sort erről.

Bár a legtöbb énekünk szövegét én írtam - így a magam lelki élete van ezek mögött, de már az első albumunkon is található három dal, amiből egyet ("MAGASBA TART UTAM") Füle Lajos költő jegyez, illetve kettőt ("NÉLKÜLED"; "A SZABADULÁS") zenekarunk lelkes tagja Balogh Kati költött (férjezett neve most: Csiszár Katalin). Mindig különleges kihívást, ajándékot jelentett számomra, hogy más szövegét dallamokban, akkordokba öltöztessem. (Később Kovács Attila versei jelentették számomra ebben a csúcsot, de erről majd egy más alkalommal...) Sokat jelentett ahogy az említett három vers, vallomás elkezdett élni bennem. Füle Lajos még élt, és meg tudtuk mutatni neki, milyen dal lett a verséből, egyben engedélyt kérte tőle. Ez az engedély sokat jelentett. Megtartottam még közötte pár régi próbafelvételt, azokon még egy verse található "ZÁSZLÓ LEGYEN" címmel - ez végül nem került hanghordozóra. Kati friss hitéből fakadó sorainak zenével feldíszített változatai különleges erővel szóltak annak idején - azóta is igaz vallomása ez neki is, nekem is: "Jézusom, Nélküled boldogtalan vagyok. / Nélküled tépettek a hajnalok..." Vagy: "Isfenem, óvd szívem, / Sok baj, kísértés közt is szeressen téged..."

A magam dalszövegei mögött is számos lelki történés áll, szinte mindegyikre emlékszem. Tudom, mennyire mélyen megérintett Isten kegyelme,. amikor nagyot csalódtam magamban és viaskodtam, ebből lett "A MI HITÜNK" című dal. Vagy előttem van egy könyvborító, mert ilyen egyik felé néző ablak található, és bár ezt a lelki olvasmányt sosem abszolváltam, te a borítójáról és a címéből lett egy dal, ami azóta egy feldolgozást is megért a Béoldal című albumomon: "AZ ÉG FELÉ NYÍLÓ ABLAKOK". Mai napig bennem él a 150. zsoltár élménye, amiben konkrétan bibliai biztatást találtam arra, hogy lehet mindenféle hangszerrel lelkesen dicsőíteni az Urat - ebből lett az "ÖRÖMÉNEK" című ikonikus dalunk, mely első kazettánk címét is adta. Emlékszem arra a lányra is, aki alázatosan, mély bánattal a szívében mondta egyszer nekem: ő nem meri kimondani Isten nevét sem, úgy szégyelli magát - neki válaszul és biztatással született a "KÖNNYEK" című dal. Sipos Ilonka gyönyörű és hiteles tolmácsolásában szólaltak meg az ő érzései, és lelkesítő volt, ahogy az együttes tagjai válaszul ezt énekelték a refrénben: "Emeld fel fejed, töröld le könnyedet!" Ma és emlékszem ennek az elejére, ahogy együtt énekeltük! Vagy elevenen bennem él még az "IMMÁNUEL" című lendületes dalunk, amit még középiskolás éveimben írtam, az ébredő első hit lelkesedésével, de egy korabeli Exotic-dal zenei ihletésében. Ugyanebben az időben, 18-19 éves korom táján született az "ÉHEZEL" című énekünk is, aminek meglehetősen egyszerű, kegyes, túlzottan direkt szövegét egy idő után "lenéztem", szégyelltem - ma azonban újra érzem benne friss hívő életem elsöprő erejű lelkesedését, az evangélium továbbadásának mélységes akarását.

Rengeteg mesélni való lenne még, hiszen nem szóltam például arról a Spurgeon-áhitatról, amiből az "EZÜST-DAL" lett; vagy arról, miként született az Első Emelet "Óvatosan lépkedj" opusából a "MINDEN SZÓT" című énekünk; vagy annak a lelki folyamatáról sem írtam itt, miként lett a 87. Zsoltár mondatából a Szeléné zenekar és -Műhely hitvallása ("Minden forrásaim Te benned vannak, Uram"), mi minden szövődött bele a "MINDEN FORRÁSAIM" című dalunkba. Szóval sok mesélni való lenne még, de itt legyen elég ennyi.

Az Örömének című album, hamarosan, teljes egészében meghallgatható lesz a Szeléné Műhely honlapján, a Zenehallgatás menüpontban. Addig is ugyanitt megtaláljuk a régi szeléné daloknak újabb, át hangszerelt verzióit - de közvetlenül a YouTube csatornámon is, így az említettek közül megtalálható például az Örömének, az Ég felé nyíló ablakok, a Minden szót, vagy a Minden forrásaim című dalok újabb verziója is, de megtalálhatjuk a jellegzetes karácsonyi Szeléné-dalt a Bethlehemet is egy 2017-es változatban.

© 2019 Szeléné Műhely
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el